Warband üzerine mod yapımı, ve geliştirme.


    Yeni Şehir Ekleme !

    Paylaş
    avatar
    Cougar
    Moderatörler
    Moderatörler

    Mesaj Sayısı : 25
    Kayıt tarihi : 12/07/10
    Yaş : 85
    Nerden : Narnia

    Yeni Şehir Ekleme !

    Mesaj  Cougar Bir Çarş. Tem. 14, 2010 12:05 am

    Bu tutorialde oyuna yeni birşey eklemeyi öğreneceğiz.
    [size=15pt]Module Parties[/size]

    Kod:
      ("town_1_mercs","sargoth_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),
      ("town_2_mercs","tihr_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),
      ("town_3_mercs","veluca_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),
      ("town_4_mercs","suno_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),
      ("town_5_mercs","jelkala_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),
      ("town_6_mercs","praven_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),
      ("town_7_mercs","uxkhal_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_swadians,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_swadian_peasant,5,0)]),

      ("town_8_mercs","reyvadin_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),
      ("town_9_mercs","khudan_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),
      ("town_10_mercs","tulga_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),
      ("town_11_mercs","curaw_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),
      ("town_12_mercs","wercheg_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),
      ("town_13_mercs","rivacheg_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),
      ("town_14_mercs","halmar_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),

    Module_parties dizinini açın sonradan bu kodlarla karşılaşacaksınız.
    Ekleyeceğiniz şehrin ismini "taleworlds" olarak kabul ediyorum.

    Kod:
      ("town_15_mercs","taleworlds_mercs",pf_disabled, no_menu, pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(0,0),[(trp_vaegir_peasant,5,0)]),

    Şimdi alt dizine bu kodu yerleştiriyoruz.

    Sonradan altta şehir isimleri ile karşılaşıyoruz. Örnek olarak halmar şehrini inceliyoruz.

    Kod:
     ("town_14","Halmar",  icon_town|pf_town, "town", pt_none, fac_vaegirs,0,ai_bhvr_hold,0,(-4,-37),[(trp_vaegir_knight,6,0)]),
    Gördüğünüz gibi başta şehrin kaçıncı şehir olduğu ve hangi franksiyondan oldugu anlatılıyor. Biz bu şehrin adını "Taleworlds" yapıp; franksiyonunu "fac_player_faction" olarak belirleyeceğiz.

    Kod:
     ("town_15","Taleworlds",  icon_town|pf_town, "town", pt_none, fac_player_faction,0,ai_bhvr_hold,0,(-4,-37),[(trp_vaegir_knight,6,0)]),
    Şehimizin kaçıncı şehir olduğunu, ismini ve franksiyonunu belirledik. Şimdide kayıt edip çıkıyoruz.
    (-4,-37) bu şehrin kordinatları. Biz bunu değiştirerek ayrı bir yere koyuyoruz. (39.6, 66)

    rgl_config.tex dosyasını Mount&Blade'in ana klasöründen açıyoruz.
    Kod:
      texture_detail = 140

    cheat_mode = 0

    enable_blood = 1

    disable_bad_language = 0

    enable_edit_mode = 0

    Şimdi enable_edit_mode = 0 seçeneğini enable_edit_mode = 1 yaparak edit modu aktif yapıyoruz.
    Oyunu açtıktan sonra haritada terrain tuşuna basıp şehrin bulunacağı alanı belirliyoruz. Generate tuşuna bastıktan sonra yukarıda size bir kod verilecek bu kodun altında ki "copy" tuşuna basıp kodu alıyoruz.

    Kod:
    0x200005000001e1a4000011be0000518c00000175
    Diyelim ki aldığımız kod bu. Bunu saklayın.

    [size=15pt]Module Scenes:[/size]

    Kod:
      ("town_14_center",sf_generate,"none", "none",(0,0),(100,100),-100,"0x20c7956000025896000037e800000e860000674b",
        [],[]),
      ("town_14_castle",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
      ("town_14_tavern",sf_indoors, "interior_house_a", "bo_interior_house_a", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
      ("town_14_smithy",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
      ("town_14_store",sf_indoors, "interior_town_house_c", "bo_interior_town_house_c", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
    Bu 14. şehrin menu kodları. Bunlar sayesinde tavernalara, merchantların evine/iş yerine giriş yapabiliryoruz.

    Kod:
      ("town_15_center",sf_generate,"none", "none",(0,0),(100,100),-100,"0x200005000001e1a4000011be0000518c00000175",
        [],[]),
      ("town_15_castle",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
      ("town_15_tavern",sf_indoors, "interior_house_a", "bo_interior_house_a", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
      ("town_15_smithy",sf_indoors, "thirsty_lion", "bo_thirsty_lion", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
      ("town_15_store",sf_indoors, "interior_town_house_c", "bo_interior_town_house_c", (-100,-100),(100,100),-100,"0",
        ["exit"],[]),
    Biz kodu böyle değiştirerek "town 14" dizininin altına ekliyoruz. Az önce aldığımız terrain kodu ("town_15_center",sf_generate,"none", "none",(0,0),(100,100),-100,"0x200005000001e1a4000011be0000518c00000175", dizinine girerek şehrimizin istediğimiz terrain ile gözükmesini sağlıyoruz. I love you I love you
    avatar
    Janissary
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 12/07/10
    Yaş : 24

    Geri: Yeni Şehir Ekleme !

    Mesaj  Janissary Bir Çarş. Tem. 14, 2010 12:10 am

    Teşekkürler cougar.
    Arkadaşlar kodlar gözükmüyor gibi gele bilir ama aslında gözüküyor. Kod içini seçtikçe mouse ile belirleniyor yazılar..
    avatar
    Kenterte
    Acemi
    Acemi

    Mesaj Sayısı : 23
    Kayıt tarihi : 12/07/10
    Nerden : İstanbul

    Geri: Yeni Şehir Ekleme !

    Mesaj  Kenterte Bir Çarş. Tem. 14, 2010 12:16 am

    Janissary demiş ki:Teşekkürler cougar.
    Arkadaşlar kodlar gözükmüyor gibi gele bilir ama aslında gözüküyor. Kod içini seçtikçe mouse ile belirleniyor yazılar..

    Temadan kaynaklanan bir renk sorunumu??
    avatar
    Janissary
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 12/07/10
    Yaş : 24

    Geri: Yeni Şehir Ekleme !

    Mesaj  Janissary Bir Çarş. Tem. 14, 2010 12:17 am

    kenterte demiş ki:
    Janissary demiş ki:Teşekkürler cougar.
    Arkadaşlar kodlar gözükmüyor gibi gele bilir ama aslında gözüküyor. Kod içini seçtikçe mouse ile belirleniyor yazılar..

    Temadan kaynaklanan bir renk sorunumu??

    Evet..
    avatar
    Abdulsamed
    Acemi
    Acemi

    Mesaj Sayısı : 20
    Kayıt tarihi : 12/07/10
    Yaş : 23

    Geri: Yeni Şehir Ekleme !

    Mesaj  Abdulsamed Bir C.tesi Tem. 24, 2010 9:46 am

    Sağol. Smile Yararlı bir konu.

    Sponsored content

    Geri: Yeni Şehir Ekleme !

    Mesaj  Sponsored content


      Forum Saati Çarş. Kas. 22, 2017 1:07 pm